Monday, September 22, 2008

Budaya DOA terbaru!!!

Senario politik negara semakin hari semakin mendung. Banyak perkara diluar jangkaan berlaku. Kuasa politik yang jarang dicabar kini tercabar. Yang mencabar pula tidak kurang hebatnya. Bagi yang mempunyai akal, mungkin tertanya-tanya sampai bilakah keadaan ini terus berlaku.

Dalam masa yang sama, Islam menjadi modal bagi sesetengah politik kepartian menagih undi. Bermacam-macam nas Al-Quran dibacakan semata-mata menghalalkan cara.

Yang lebih malangnya sebagai seorang yang berpengetahuan agama, sepatutnya kita mendoakan agar musuh mendapat petunjuk dan dibukakan hati supaya dapat menerima taufik dan hidayah ataupun dapat menerima matlamat perjuangan.

Surah 60:7. Mudah-mudahan Allah menimbulkan kasih sayang antaramu dengan orang-orang yang kamu musuhi di antara mereka. Dan Allah adalah Maha Kuasa. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Pelik apabila ada yang sanggup berdoa di khalayak ramai di tempat terbuka dengan bermohon kepada Allah agar 'dimusnahkan si fulan ini dan si fulan itu'. Ada pula yang sanggup berkempen dengan memaki hamun pihak tertentu di tempat terbuka, semata-mata untuk mendapat undi..

Aduhhh... inikah wajah Islam yang sebenarnya?? sudah pasti tidak... tetapi pada pandangan orang yang bukan beragama Islam sudah pasti pandangan mereka cukup buruk terhadap ISLAM..

Itulah nasib bila emosi mengatasi ilmu allah....